Székhelyszolgáltatás jogszabály szerint a következőképpen működhet

Ma is igyekszem a híroldal tartalmait színesíteni és egy olyan témával rukkolok elő, amivel még nem nagyon találkozhattatok az oldalon. A székhelyszolgáltatás jogszabály körülményeiről lesz szó, aminek nemes egyszerűségből az az apropója, hogy egy kedves barátom most ugrik bele a cégindításba és nagyon sokat mesélt nekem erről a témáról az utóbbi időben.

Bár tudom, hogy ennél talán egy fokkal könnyebb témaköröket szoktatok meg ezen a blogon, de valahogy úgy éreztem, hogy ezt talán mégis elsüthetem itt, egy-egy alkalommal. A magam részéről is úgy vagyok vele, hogy alapvetően jobban szeretem a könnyed olvasnivalót, de néhányszor mégis azt érzem, hogy jól esik több információval távozni, mint amennyivel belevágtam. Néha tudományos írásokat választok, máskor gazdasági témákat vagy épp egy kis aktuálpolitikát, mert szeretek képben lenni. Volt, hogy Nobel-díjasokról olvastam és olyan is, hogy egy ásatás történetét elevenítettem meg egy cikk olvasása alkalmával. De most mégis jöjjön néhány egyszerű gondolat a székhelyszolgáltatás jogszabály témával kapcsolatban.

A szekhelyszolgaltatas24.hu egy olyan szolgáltató, ahol lehetőség van arra, hogy a megrendelő székhelyet béreljen a cégalapítás kapcsán. Ez úgy néz ki, hogy amikor valakinek nincs saját ingatlanja és nem szeretné egy bérleménybe bejegyeztetni a cégét, vagy valamilyen más okból nem akarja a saját ingatlanjára jegyeztetni a vállalkozást, akkor képbe kerül egy ilyen szolgáltató és megoldja ezt a problémát a vállalkozó helyett. Arról van szó, hogy nem egy irodát bérel a vállalkozó, hanem azt a szolgáltatást, hogy a céget bejelentsék egy adott címre, ami a szolgáltató birtokában van. Ezzel egyetemben pedig számos olyan tehertől megszabadulhat a szolgáltatást igénybe vevő vállalkozó, ami egyébként az iroda miatt őt terhelné. Hogy mire gondolok? Azokra a dolgokra, amiket a honlapon is megtaláltok. Így például az iparűzési adón kívül nem kell más adót fizetni, illetve van lehetőség olyan helyen székhelyet bérelni, ahol IPA-t sem kell fizetni – itt persze a szolgáltatás díja lehet magasabb. Aztán arra sincsen gondja annak, aki székhelyet bérel, hogy átvegye a leveleket. A szolgáltató ugyanis átveszi és beszkennelve továbbítja a beérkező postai küldeményeket. Ami nagyon fontos, hogy a cégtábla is kikerül az épületre olyan helyre, ahol jól látszik – ugyanis ha nem tudnátok, ez is kötelező székhelyszolgáltatás jogszabály szerint, illetve egyáltalán székhely szerint. Szóval a székhelyen ki kell tenni a cégtáblát, ne feledjétek! Ha esetleg valamilyen hatósági látogatásra kerülne sor, akkor pedig szakszerű módon fogadják az érkezőket a szolgáltatás helyszínén. Mindennek a tetejébe pedig kapunk egy tárgyalót, ha épp szükségünk van rá.

Talán kicsit tömény lett ez az összegző, de mégis hasznosnak találtam ezeket az információkat ahhoz, hogy megosszam veletek. A székhelyszolgáltatás jogszabály szerinti elvárásaival kapcsolatban vannak általánosságok, hogy milyennek kell lennie a szerződésnek, mennyi időre történhet meg a megállapodás és a feleknek minek kell megfelelni. Ezeket az általánosságokat mind megtalálhatjátok a szekhelyszolgaltatas24.hu oldalon. Ha éppen ti is érdekeltek vagytok a témában, akkor ajánlom őket, hogy lessétek meg az oldalukat, vagy érdeklődjetek telefonon a szóban forgó kérdésekről. Megbízható jogászok segítségére találhattok, hogyha a felmerülő kérdéseitekre nem lelitek meg a válaszokat a weboldalon!